Nokian WR D4 - El primer neumático de invierno premium para turismos del mundo que ofrece agarre en superficies mojadas con la mejor calificación A dentro de la etiqueta de la UE para neumáticos en muchas medidas.

Nokian WR D4

El primer neumático de invierno premium para turismos

Olvide el pronóstico del tiempo

Nokian WR D4 es un campeón del agarre cuyas innovaciones exclusivas permiten una conducción segura y equilibrada tanto en carreteras mojadas como nevadas.

  • UN AGARRE NUNCA VISTO EN CARRETERAS SECAS, MOJADAS Y NEVADAS
  • UNA EXPERIENCIA DE CONDUCCIÓN MUY ESTABLE Y EQUILIBRADA
  • PREVENCIÓN EFICAZ DEL SLUSHPLANING Y AQUAPLANING
Aprobados oficialmente para su uso en invierno
Aprobados oficialmente para su uso en invierno
Nokian WR D4
Nokian WR D4
3.7
208

Opiniones de los usuarios

Calificado 3.7 según 208 reseñas de los clientes

Tamaños de los neumáticos

155/70R13 75T

carga máx. 387 kg, hasta 190 km/h

Recuerde

  • Al seleccionar un neumático, elija siempre el que se adapte lo mejor posible al uso que le vaya a dar. Además de las tres características de la etiqueta, existen otros factores relacionados con la seguridad, rendimiento y medio ambiente que los desarrolladores y probadores de neumáticos tienen en cuenta.
  • Aunque la nueva etiqueta facilita la comparación de los modelos de neumáticos, también debería basar su decisión consultando lo siguiente, por ejemplo, a expertos en la venta de neumáticos o artículos de análisis de revistas independientes.
  • El índice de agarre en mojado de un neumático no indica si es adecuado para el clima de invierno real. Al contrario, puede resultar engañoso y poner en peligro la seguridad del tráfico. Con unas condiciones invernales cambiantes y exigentes, las características de seguridad más importantes para los neumáticos son el agarre en hielo y en nieve.

Mostrar los detalles de la etiqueta de la UE

155/80R13 79T

carga máx. 437 kg, hasta 190 km/h

Recuerde

  • Al seleccionar un neumático, elija siempre el que se adapte lo mejor posible al uso que le vaya a dar. Además de las tres características de la etiqueta, existen otros factores relacionados con la seguridad, rendimiento y medio ambiente que los desarrolladores y probadores de neumáticos tienen en cuenta.
  • Aunque la nueva etiqueta facilita la comparación de los modelos de neumáticos, también debería basar su decisión consultando lo siguiente, por ejemplo, a expertos en la venta de neumáticos o artículos de análisis de revistas independientes.
  • El índice de agarre en mojado de un neumático no indica si es adecuado para el clima de invierno real. Al contrario, puede resultar engañoso y poner en peligro la seguridad del tráfico. Con unas condiciones invernales cambiantes y exigentes, las características de seguridad más importantes para los neumáticos son el agarre en hielo y en nieve.

Mostrar los detalles de la etiqueta de la UE

165/70R13 79T

carga máx. 437 kg, hasta 190 km/h

Recuerde

  • Al seleccionar un neumático, elija siempre el que se adapte lo mejor posible al uso que le vaya a dar. Además de las tres características de la etiqueta, existen otros factores relacionados con la seguridad, rendimiento y medio ambiente que los desarrolladores y probadores de neumáticos tienen en cuenta.
  • Aunque la nueva etiqueta facilita la comparación de los modelos de neumáticos, también debería basar su decisión consultando lo siguiente, por ejemplo, a expertos en la venta de neumáticos o artículos de análisis de revistas independientes.
  • El índice de agarre en mojado de un neumático no indica si es adecuado para el clima de invierno real. Al contrario, puede resultar engañoso y poner en peligro la seguridad del tráfico. Con unas condiciones invernales cambiantes y exigentes, las características de seguridad más importantes para los neumáticos son el agarre en hielo y en nieve.

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175/70R13 82T

carga máx. 475 kg, hasta 190 km/h

Recuerde

  • Al seleccionar un neumático, elija siempre el que se adapte lo mejor posible al uso que le vaya a dar. Además de las tres características de la etiqueta, existen otros factores relacionados con la seguridad, rendimiento y medio ambiente que los desarrolladores y probadores de neumáticos tienen en cuenta.
  • Aunque la nueva etiqueta facilita la comparación de los modelos de neumáticos, también debería basar su decisión consultando lo siguiente, por ejemplo, a expertos en la venta de neumáticos o artículos de análisis de revistas independientes.
  • El índice de agarre en mojado de un neumático no indica si es adecuado para el clima de invierno real. Al contrario, puede resultar engañoso y poner en peligro la seguridad del tráfico. Con unas condiciones invernales cambiantes y exigentes, las características de seguridad más importantes para los neumáticos son el agarre en hielo y en nieve.

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EXCELLENT GRIP ON ALL SURFACES

A real winter tire can also successfully tackle the challenges of wet roads: slush and water. The arrow-like Nokian WR D4 steers in a balanced manner and grips absolutely firmly in real winter weather.

Nokian Block Optimized Siping

More winter grip, better steering feel

Each tread block and sipe in the stylish tread pattern has a precise shape and role, and this can be felt in the excellent grip and handling properties.

Steering Precision Rib

Controlled handling

The sipes of the sturdy centre rib do not run across its entire width, which improves precision and promotes controlled handling.

Snow Performance Blocks

Maximum grip on snow

The tread blocks are split into groups of three and have Handling Supports on the bottoms of the grooves in order to improve handling.

Stiff Handling Blocks

More grip and driving feel

The Stiff Handling Blocks have heavy sipes to improve traction; they become shallower when moving towards the shoulder from the centre. This design improves grip on snow as well as the driving feel. An aggressive activator sipe that is used to boost the operation of the shoulder block during acceleration and braking, when grip is needed the most, is located in the middle of the shoulder blocks.

Nokian Twin Trac Silica rubber compound

Precise grip, excellent wear resistance, low fuel consumption

The unique particle distribution of the Nokian Twin Trac Silica rubber compound, which contains natural rubber, silica and canola oil, ensures peak performance for snow and wet grip.

PROMESA DE SATISFACCIÓN DE NOKIAN TYRES

Por cortesía de cualquier vendedor de Nokian Tyres que participe en este programa especial: Si no está satisfecho con sus nuevos neumáticos Nokian Tyres, puede cambiarlos por otro juego de forma gratuita.

Pruebas comparativas independientes

3rd place

Auto Motor und Sport 10/2018
Germany

The best on snow, precise and easy to control. Very good performance on dry road and the lowest rolling resistance.

2nd place

ACE Lenkrad 9/2018
Germany

Very good handling properties on dry and snowy surface. Optimum value in rolling resistance.

4th place "Satisfactory”

ADAC 10/2018
Germany

Top grade on ice and praised for good performance on wet. Has good in fuel cosumption and wear resistance.

4th place "Recommendable"

TCS 9/2018
Switzerland

Top grade on ice. Good on wet road and in fuel consumption and wear resistance.

4th place "Recommendable"

ÖAMTC 9/2018
Austria

Top grade on ice, good on wet road. Good in fuel cosumption and wear resistance.

Testwinner

Auto Motor og Sport 10/2017
Norway

Excelled on wet and dry roads. Clearly outperformed other tyres on snow and ice.

Testwinner

Teknikens Värld 22/2017
Sweden

Without any doubt an excellent tyre on dry and wet surfaces while also getting the best result in handling properties on snow.

Shared 2nd place "Recommendable"

ÖAMTC 10/2017
Austria

Best of test on snow, good on dry and low fuel consumption.

Shared 2nd place "Recommendable"

TCS 9/2017
Switzerland

Highest grade on snow, also good on dry surface.

Test winner

AutoCentre 17/2017
Ukraine

Performed extremely well in dry and wet conditions. Behavious was balanced and predictable behavior in all driving conditions.

Shared 2nd place "Satisfactory"

ADAC Winter tyre test 2017
Germany

The best of the test on snowy conditions. Also very good on dry asphalt and has a low fuel consumption.

Test winner

Motor 47/2016
Poland

Very good winter characteristics. The best tyre on wet with top aquaplaning characteristics. One of the sportiest characters on asphalt.

2nd place

Auto Express
Great Britain

Excellent on snow, reaching number one positions in snow braking and traction. On the wet tracks among the strongest performers. In dry braking, the Nokian WR D4 reached the shortest braking distance of all the contenders.

2nd place "Very Recommendable"

GTÜ
Germany

Especially good on snow and brakes well on dry and wet tracks. Fast and stable on snow, strong braking on wet and best braking on dry. Low rolling resistance and predictable handling.

2nd place "Recommendable"

Auto Motor und Sport 21/2016
Germany

Above average winter characteristics and superb aquaplaning safety. Safe and short braking distances on snow, wet and dry.

2nd place "Highly recommended"

Auto Zeitung 21/2016
Germany

Especially good on snow and brakes well on dry and wet tracks. Fast and stable on snow, strong braking on wet and best braking on dry. Low rolling resistance and predictable handling.

3rd place "Satisfactory"

ADAC 10/2016
Germany

Good on ice. A well-balanced tyre in all disciplines.

3rd place "Recommendable"

ÖAMTC 10/2016
Austria

Good on ice. A well-balanced tyre in all disciplines.

3rd place "Recommended"

TCS 9/2016
Switzerland

Good on ice. A well-balanced tyre in all disciplines.

3rd place "Satisfactory"

ADAC 10/2016
Germany

Good on snow and ice and good on dry.

3rd place "Recommendable"

ÖAMTC 10/2016
Austria

Good on snow and ice and good on dry.

3rd place "Recommended"

TCS 9/2016
Switzerland

Good on snow and ice and good on dry.

Test winner

Auto Bild Belarus 9/2015
Belarus

Remarkable driving properties, excellent grip and safety on winter roads. Safety on wet asphalt is also in the highest class - the best overall score.

Test winner “Highly recommended”

AutoCentre 35-36/2015
Ukraine

Excellent handling properties on all surfaces. Good braking properties on asphalt, snow and ice. The shortest braking distance on wet asphalt.

"RECOMMENDABLE“

GTÜ Winter tyre test 2015
Germany

Highest points in snow braking, dry handling and rolling resistance. Very good grades in snow traction and snow handling.

"RECOMMENDABLE“

ARBÖ Winter tyre test 2015
Austria

Highest points in snow braking, dry handling and rolling resistance. Very good grades in snow traction and snow handling.

“Highly recommendable” Runner-up

Auto Zeitung 21/2015
Germany

On snow: short braking distances and strong traction, safe even at the grip limits. On wet: Good deceleration, late aquaplaning, agile at the grip limits. On dry: the highest cornering speeds in handling, top driving response.

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4.5
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